در محفظه سیارکی ناسا باز نمی گردد!، عکس

به گزارش مجله پیامکی، دانشمندان غبار سیاه بیرون محفظه سیارکی را جمع آوری کردند، اما بخش عمده ای از نمونه داخل محفظه گیر نموده است.

در محفظه سیارکی ناسا باز نمی گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، حدود یک ماه پیش، نمونه های بکر از یک سیارک در حالی که در یک کپسول محصور شده بودند، روی زمین فرود آمدند. محفظه نمونه برای ایمن نگه داشتن تکه اصلی سیارک در طول سفرش در فضا طراحی شده بود، اما اکنون تیم های مرکز فضایی جانسون ناسا (JSC) در کوشش برای باز کردن آن برای رسیدن به صخره های فضایی هستند.

در هفته گذشته، تیم سرپرستی ماموریت OSIRIS-REx برای باز کردن سر TAGSAM، با مشکل روبرو شدند. سر TAGSAM جایی است که بخش عمده ای از نمونه سیارک در آن قرار گرفته است و بنابراین اعضای تیم با دقت به وسیله یک جعبه تخصصی تحت جریان نیتروژن برای جلوگیری از آلودگی آن را کنترل می نمایند.

ناسا در یک پست وبلاگی در روز آدینه نوشت:پس از کوشش های متعدد، تیم متوجه شد که دو تا از 35 بست روی سر TAGSAM را نمی توان با ابزارهای فعلی تأیید شده برای استفاده در جعبه OSIRIS-REx جدا کرد. این تیم در حال توسعه و اجرای روینمودهای نو برای استخراج مواد داخل سر است.

هنگامی که درب آلومینیومی محفظه نمونه برای اولین بار برداشته شد، گرد و غبار سیاه و زباله روی عرشه اویونیک قوطی پیدا شد. در 11 اکتبر، ناسا اولین نگاه را به نمونه های جمع آوری شده از بیرون سر TAGSAM انداخت و اضافه کرد که هنوز محفظه نمونه را باز ننموده است.

فرانسیس مک کوبین، متصدی JSC ناسا، گفت: تنها مشکل این است که ما نمونه های بسیار بیشتری از آنچه پیش بینی می کردیم، حتی قبل از ورود به TAGSAM پیدا نموده ایم.

منبع: gizmodo

  • ماه ناگهان چند میلیون سال پیرتر شد

  • جهنم آتشفشان ها در منظومه شمسی/ عکس

  • موش های عجیبی که در آتشفشان یخ زده زندگی می نمایند/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2261

به "در محفظه سیارکی ناسا باز نمی گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در محفظه سیارکی ناسا باز نمی گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید